中国经济转型及其全球影响

讲座说明
讲座简介:
Three generations of Chinese entrepreneurs have driven explosive growth since 1978, but what does the future hold? At this lecture, Dr. Xiang Bing will discuss the new models and strategies that Chinese companies have adopted in the context of globalization. He will also offer an in-depth analysis of China’s paradigm-shifting new business models – their challenges and limitations, the prevailing myths and realities that characterize China, and the resulting implications for the world. By such sharing, Dr. Xiang Bing expects to help participants develop a clearer outlook for China as well as formulate better China strategies.

主讲人简介:
项兵博士现任长江商学院创办院长及中国商业与全球化教授。长江商学院成立于2002年,是由李嘉诚基金会捐资创办的中国第一所拥有独立法人资格的非营利教育机构,总部位于北京,在上海和深圳设有授课点,在香港、伦敦及纽约设有代表处。 

项兵博士的研究领域包括:中国国有企业制度改革及管理、中国民营企业的角色与作用以及建设性创新等课题。项兵博士在中国商业发展的诸多领域,如:中国企业创新、中国企业全球化、以及中国经济转型对全球经济的意义等方面被业界公认为学术权威与意见领袖。项兵院长也是新商业文明的重要倡导者,其相关著作与案例对管理实践产生了重大影响。

项兵博士经常受邀出席中国和全球知名论坛与会议并发表主旨演讲或演讲,并多次接受中国及全球主流媒体采访并发表评论。近期出席的活动包括达沃斯论坛、博鳌亚洲论坛、圣彼得堡世界经济论坛、《财富》全球论坛、《经济学人》中国商业年会、《金融时报》银行家年会、哈佛大学中国论坛、耶鲁大学CEO峰会、剑桥大学年度政府论坛等全球论坛。

项兵博士拥有加拿大阿尔伯塔大学(University of Alberta)管理学博士学位。

活动凭清华证件入场,欢迎清华大学各院系师生参加。18:30开始入场,因座位有限,请提早前往,坐满即止。
主讲人/嘉宾
项兵 Dr. Xiang Bing
讲座语言
英文
讲座时间
2018-01-08 19:00:00
讲座地点
清华大学苏世民书院华夏幸福厅
主办方
清华大学苏世民书院
报名要求
不需要报名(按时到场参加即可)